Tisdag

Jag blev bara fem minuter sen till dagis:) Är ju så vansinnigt effektiv. Ibland. Oftast inte. Ytterst sällan.

Hög tid att betala räkningarna. Ångest varje gång. Hur svår varierar beroende på hur mycket som blir kvar. Det har varit värre men kunde vara bättre. Om vi säger så.

Noah somnade i vettig tid ikväll. På egen hand dessutom, utan en massa gråt och bråk. Skönt. Helgen har varit helt vansinnig. Jag behöver verkligen få den där 25-timmarsveckan beviljad så vi kan få ordning på rutinerna här hemma. Utan dem blir det kaos!

På tal om dagis så har jag skickat in en ansökan om att få byta förskolan. Det funkar liksom inte att spendera två timmar varje dag på att hämta och lämna. För det är den tid det tar att gå fram och tillbaka två gånger. Jag tog Montessoridagiset som ligger precis inpå knuten som förstahandsval. Då kan man, bokstavligen, vinka till ungen från balkongen. Så nära är det.  Nu är det väl säkert omöjligt att få plats där men man kan ju alltid hoppas. Som andrahandsalternativ tog jag förskolan som ligger ett stenkast bortom lekparken. Dit är det ett par minuters promenad:)

Har anmält mig till några kurser till vårterminen. Utifall att. Nationalekonomi och företagsekonomi i Uppsala, och nationalekonomi på distans i Lund. Vi får se vad som händer. Den vägen ligger öppen i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad skönt att det går framåt med läggning och jobbiga ting som måste göras. Jag håller tummarna på att Noah får en plats på Montessoridagiset, för man har hört bra saker om sådana dagis och det måste vara skönt att ha Noah så nära... Och det låter jättebra att du har sökt lite kurser :) Alltid roligt att ha saker att göra :)

2009-09-30 @ 07:55:14
URL: http://hanna-hjorth.blogspot.com
Postat av: Susanne

Stå på Erika Du klarar allt ;)

2009-09-30 @ 21:33:27



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0