Insomnia

Har sovit ungeför två timmar i natt, allt som allt. Alice bestämde sig nämligen för att vara oförskämt pigg. Inte för att hon skrek, nej hon gav inte ifrån sig ett knyst, men ungen ville bara inte sova. Försökte amma, rapa, gosa men nej. Nog fan låg hon där och kikade. Inte kunde jag sova medan hon var vaken heller. Dels för att man inte funkar så som mamma och dels för att den lilla låg och bökade runt precis hela tiden.

När vi tillslut slocknade sådär framåt fyratiden var det naturligtvis dags för idioten till tidningsbud att titta förbi. Tänker de inte på att folk sover? Slamrandet väckte naturligtvis Noah som lyckligtvis somnade om igen. Resten av natten vaknade jag varje halvtimme, och när jag väl sov drömde jag en massa hemskheter.

Eller ja, hemskheter och hemskheter. Men det känns som ett slag i ansiktet varje gång. Jag vet att jag är jävligt dum som går runt och hoppas. Men så krossa denna naiva dröm en gång för alla då! Ett ärligt jävla svar.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0