Havererad sovmorgon och mild promemoriaångest

Noah är hos M idag. Jag ska sova helt ensam i lägenheten för första gången. Tror det ska gå bra, tänkte hitta på nånting under kvällen så jag slipper sitta och deppa framför Let´s Dance.

Imorgon ska jag ta sovmorgon. Det är ju inte helt lätt när man har en livs levande väckarklocka i trollet som vaknar halv sju vareviga morgon. Som idag. Vi hade inga dagistider att passa eftersom M skulle komma och plocka upp Noah här hemma. Ungen vaknar först vid fem och får en flaska välling och en torr blöja. Nu ska han väl ändå sova en stund, tänkte jag. Mätt och utan tvåkiloskissblöja. Men icke. 06.24 hördes ropen från Noahs rum. Ganska fort blev han otålig och skrek. Inbillar mig alltid att han ska vilja ligga en stund hos mig och bara ta det lugnt, men se då piggnar ungen till fortare än kvickt. Det stökas, bökas, klättras, nyps och kramas. Snorklet och bebisdreggel över både kudden och hela mitt ansikte. Tydligen har trollet lärt sig att slåss på dagis för när jag stängde ögonen mer än ett par sekunder så fick jag mig en liten box mitt i nyllet. Trevligt, trevligt.

Har haft PM-genomgång med Carl-Martin. Det gick...sådär... Eller ja, helt ok egentligen men jag känner att jag måste väcka lite liv i mitt trötta PM för att få det att lyfta. Gå ner mig i min tes och fila på dispositionen(det brukar ju vara det jag gör bäst så jag fattar inte varför det går så trögt den här gången). Nästa vecka blir det fem dagar utan barn. Mer eller mindre flytt till JB alltså?

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0