Two sides

Linda Skugge skriver om sin skilsmässa. Om att äktenskapet är en kvinnofälla där vi glömmer att vi faktiskt kan försörja oss själva. Att hon är världens bästa mamma för att hon jobbar och gör rätt för sig, tjänar massor med pengar och kan köpa sig alla hushållsnära tjänster hon inte har lust att utföra själv. Och det är lika illa att vara beroende av stormorsan Sahlin som av en karl. Ungefär så.

Jag undrar om hon hade varit vid så gott mod om hon varit i samma situation som fattig, outbildad, 22-årig nobody. Utan pengar att lägga på hög. Utan pengar alls faktiskt.

Jag vill gärna klara mig själv. Jag undviker in i det allra längsta att be någon om pengar, vare sig det gäller karl, stormorsan/farsan eller mamma och pappa. Skam, det är vad jag känner. Men jag har inte så mycket annat val. Jag önskar att jag slapp sitta och lusläsa försäkringskassans informationsbroschyrer och söka alla bidrag jag kan hitta. Att jag aldrig hört ordet riksnorm.  Så kan det också gå efter en separation.

Förövrigt tycker jag att hennes text är lite skum. Mår hon bra, fine. Jag ska inte vara missunnsam. Men den är så glättig, på ett sätt som klingar en aning falskt. Men vet vad jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har aldrig kunnat sätta fingret på vad det är för fel på den människan faktiskt. Jag vet inte ens om jag tycker om henne eller inte, men nog kan jag hålla med om att det klingar lite falskt:P

2009-03-12 @ 23:37:49
URL: http://dorisnova.blogg.se/
Postat av: mandel

Det klingar alldeles för mycket falskt. Som om det var för en goda sakens skull det hände. BS!

2009-03-13 @ 10:48:12
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0