det finns inga superkrafter i verkligheten

Det går bra nu. Tillvaron känns hanterbar. Det är lätt att få hybris och tro att man orkar precis allt. Laga mat, lägga barn, diska, städa, tvätta, plugga. Måste bromsa in mig själv och ta det lugnt ett tag till. Vill inte kraschlanda.

Imorgon ska jag till MVC-psykologen. Prata med någon som bara lyssnar och inte värderar, det behövs. Har svårt att prata om hur jag verkligen känner mig i den här situationen överhuvudtaget. Antingen har folk varit med om precis samma sak och då känns det som att jag tar in precis lika mycket som jag får ur mig. Eller så vet de inte alls hur det är, eller hur de ska reagera och det känns bara olustigt. Är verkligen tacksam för att ni bryr er, men ibland är det bara skönt med en viss distans om man ska öppna sig helt för någon. Lite knepigt kanske, men så är det.

Kommentarer
Postat av: mandel

Det är underbart med psykologer och terapeuter <3 Hoppas det ger dig allt du behöver :-)

2009-03-25 @ 12:29:17
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag vet precis vad du menar med att det är skönt med distans till den man öppnar upp sig inför.. Det är även en anledning till att jag vill bli socionom, just för att vara en människa som andra kan prata med utan att de behöver vara rädda för att jag värderar och som inte har något med det de går igenom att göra. Det jag ville säga var helt enkelt, skönt för dig att du har någon professionell att prata med :)

2009-03-25 @ 17:14:11
Postat av: Anonym

det kan vara oerhört skönt att prata med någon som är neutral. Kan inte ens föreställa mig hur jobbig din situation måste vara. Jag var ju själv hela tiden. Jag håller bara tummarna för att allt ordnar sig till det bättre, för du är garanterat starkare än du tror.

2009-03-25 @ 19:47:41
URL: http://dorisnova.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0