Dimma

Alltså. Vissa människor... Idag kom det fram en vilt främmande snubbe på Ekonomikum.
- Är du gravid? frågade han.
-Öh, ja... svarade jag.
- Coolt, häftigt.
Som om jag vore den första gravida kvinnan i världshistorien.


Knappt har man slutat hitta papperstussar i fickorna förrens det är dags igen. Trollets näsa rinner. Konstant. I övrigt är han pigg och glad än så länge. Annat är det med mig. Typiskt att man ska bli dunderförkyld mitt i det mest intensiva PM-skrivandet. Med huvudvärk, snuva och diverse andra bekymmer är man precis lika (in)effektiv hemma som på JB. Så, jag har suttit hemma och klottrat lite i mitt PM, konstaterat att det nog inte är så illa, inga tio poäng kanske men det är ju inte allthär i livet. Tyvärr blev det inte så mycket mer gjort. Nya tag imorgon. Eller nåt. 


Psykologbesöket blev bra. Eler, det blir ju lite knepigt första gången när halva tiden gåråt till att förklara vad som har hänt. Men det är lite märkligt vad man måste lära sig läsa av människor efter några år i yrket. Är du arg? Ja det är jag nog. Känner du dig fångad i en fälla? Jo, men just så. Fick en ny tid, det kan behövas.


Kommentarer
Postat av: Ruff

Va? Gravid igen? Tjohoo så det kan gå

2009-03-25 @ 23:29:12
URL: http://jensuno.blogspot.com
Postat av: Anonym

skönt att mötet gick bra:)

vilken korkad fråga om du är gravid, nähä,lite gasig kanske:P det mest irriterande som finns är väl ändå folk som bara kommer fram och tar en på magen. kul att du inskaffat en kamera. hoppas du och N kryar på er fort^^ natti natti

2009-03-26 @ 00:06:58
URL: http://dorisnova.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0