Gregow får spel

Åkte hem direkt efter seminariet, åt lunch och vilade en stund på soffan. Behövde det. Ont i ryggen, magen och för mycket besittningsskydd i huvudet.

Har slagit personligt rekord i dagislämning och varit på plats och därifrån innan nio. Två dagar i rad. Heja mig! M hämtar Noah åt mig idag, tack tack:) 

Har plockat iordning lite i lägenheten. Fixat gårdagens disk, sorterat smutstvätt som låg lite överallt, bäddat sängen. Saker man inte orkar när ingenting stämmer. Nu är det inte totalt kaos här hemma iaf, och det känns skönt. En sak mindre att stressa upp sig över.

Piggar upp mig själv med lite intern juristhumor. Torkel Gregow, fd justiteråd och HD:s ordförande numera redaktör för den vackra, väldiga blå, är en mycket speciell man.  Detta om något är bevis för det. Det ryktas att en uppsalastudent råkat ut för samma öde som sekreteraren i artikeln, men det kan ju vara en vandringssägen(visserligen kommer uppgiften från tämligen säker källa). Nu är det väl förmodligen bara roligt om man spenderar dagarna med att bläddra i lagboken och läsa domskäl men tycker ni ska ta er en titt iaf. Om inte annat för att se vad det blivit av mig:S

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag gillade juristhumorn oförblommerat :-)

2009-03-12 @ 22:09:04



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0