Stress

Jag gillar inte måndagar. Det är då man måste ta tag i allt man skjutit upp till efter helgen. Som att ringa hittan och dittan, tvätta kläder, köpa flikar, läsa avtalsrätt, gå till socialen... Det blir helt enkelt för mycket för lilla mig. För hur ska man hinna när det dessutom ska städas, diskas, fixas lunch... Naturligtvis blev jag stressad och fick sedan jättesvårt att varva ner. Jag gick runt halva dagen och var irriterad och orolig och det bara snurrade i huvudet av allt jag tyckte jag var tvungen att hinna med.

Det slutade med att jag hamnade på soffan där jag försökte ta kontroll över stressreaktionen som skenat iväg. Och som vanligt när jag stressat går luften totalt ur mig och jag ligger där helt utpumpad. Alice gråter men det tar en stund innan jag ens orkar reagera. Sen lägger vi oss och sover bort halva dagen.

Imorgon är det tisdag och jag hoppas det känns lite bättre då

Kommentarer
Postat av: mandel

Sova var nog det ni behövde allra mest :)

2009-07-27 @ 21:32:44
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0