21

Spenderade födelsedagen i Råby som jag gjort så många gånger tidigare. Det är inte längre mormor som gör gräddtårta med obligatoriska jordgubbar utan jag själv. Barnen är uppe tidigt så det blir nyhetsmorgon istället för frukost på sängen. Jag läser en artikel av Katerina Janouch i en av mammas tre år gamla Taratidningar. Alla har minst en bok inom sig, skriver hon. Den om sitt liv.

Jag tror det är sant. Alla har en historia, president som småbarnsmamma. Jag fyller 21 men känner mig äldre. Som om det senaste året motsvarat många fler. Jag har gått igenom kriser och fattat tunga beslut. På mina axlar vilar ansvaret inte bara för mig själv utan  också för två små barn. 

Jag har gjort erfarenheter som en 21-åring inte ska behöva göra. Men jag tog mig igenom och hittade till andra sidan. Jag överlever. den här gången också.

Kommentarer
Postat av: mandel

Grattis!!!

2009-07-09 @ 22:01:46
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Hanna

Grattis i efterskott!



Och du är en mycket klok ung kvinna, och som sagt, du överlever, det gör du alltid.



<3

2009-07-13 @ 18:05:29
URL: http://hanna-hjorth.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0