dagis och MVC

Ja, inte behöver man ha dåligt samvete för att man lämnar Noah på dagis i alla fall. Ungen stormtrivs ju. Hann knappt få av honom overallen innan han pinnade iväg in i lekrummet. Tittade inte ens åt mitt håll. Å andra sidan brukar han vara ganska glad att se mig när jag kommer på eftermiddagen, så helt värdelös är man väl inte;)

Noah håller förresten på att lära sig gå. Bättre sent än aldrig. Första gången ropade man ju till så att ungen satte sig i ren förskräckelse. Sen lyckades jag hålla mig cool och då tog han en liten tur mellan fönsterbrädan och TV-bänken. Igår promenerade han sju steg på dagis. han är så gullig när han stapplar fram på vingliga ben, sötungen.

Har varit på MVC idag. Blodtrycket är fortfarande bra, bebisen växer på - SF på 27 cm - och jag med, hmmpf, väger på 62 kg nu. Nåja, fem kilo upp ligger väl inom det normala antar jag. Bokade tid hos MVC-psykologen som är på min vårdcentral varannan onsdag. Funderar mycket på förlossningen, mycket mer än vad jag gjorde när jag väntade Noah. Det är inte smärtan jag är rädd för, herregud det finns ju epidural;), den största utmaningen med en förlossning är ju psykisk. Aldrig någonsin är man så utlämnad till sånt som man inte kan kontrollera, så sårbar. Jag vet inte riktigt var jag ska hämta styrkan för att fixa det. Visserligen har han sagt att han vill vara med, men jag vet ärligt talat inte vad som skrämmer mig mest - att föda ensam eller att vara i en så utsatt situation tillsammans med någon som inte älskar mig längre. Jag vet inte hur jag kommer att reagera på det, och det skrämmer mig. Nåt fruktansvärt.

Folktandvården Norrstrand har tydligen inte noterat att jag har flyttat. Men visst, jag åker gärna 30 mil för att gå till tandläkaren.

Kommentarer
Postat av: Maria

Bra att du ska träffa någon att prata om det du känner inför förlossningen. Tycker du är jättestark och duktig! Jag tror inte det finns så många som skulle klara att vara ensamstående mamma till en liten busunge, gravid och plugga på en sån hög nivå du gör.

Glöm bara inte att ta det lite lugnt ibland!



2009-02-17 @ 19:12:48
URL: http://selmasmamma.blogg.se/
Postat av: mandel

Kära du... Jag bölar ju efter varje inlägg :-( Kommer inte på något starkt och peppande att säga... Jättekramen!!!

2009-02-17 @ 20:35:06
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0