Tillbaks till vardagen

Idag var det dags för Noah att börja dagis igen. Så här får man väl inte säga men det känns lite skönt att få igång rutinerna igen. Det är svårt att sysselsätta en liten buskille hemma hela dagarna när lillasyster kräver så mycket uppmärksamhet och på dagis är det ju fullt schema. Han var lite ledsen när jag gick i sommar men sen hade det funkat bra.



Medan Noah var på dagis var jag och Alice på föräldragruppsträff. Egentligen är det ju bara för förstagångsmammor/pappor men vi tyckte att jag kunde få behöva träffa lite folk. Mina vänner här har ju inte barn och det här kan ju vara ett sätt att kanske träffa lite andra mammor. Man känner sig som lite av en expert. Idag pratades det matintroduktion och det där hade jag kunnat rabbla i sömnen. Been there, done that. Men det är ju för den sociala biten man är där, även om jag tyckte att det var lite väl stelt idag. Det blir väl bättre får man hoppas;)

Alice var iaf i sitt esse. Hon tyckte att det var jätteroligt med så många andra barn i hennes storlek. Eller ja, mer eller mindre. Det fanns små och stora bebisar, Alice såg himla liten ut fast jag tycker att hon har växt nåt enormt :O
När vi var påväg hem somnade hon i samma stund som jag lade ner henne i vagnen. Det är alltså såhär man måste bära sig åt. Fröken nöjer sig minsann inte med att gå hemma och skrota med mamma. Vi får bosätta oss på öppnis tror jag!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0