Åh ni fantastiska barn!

Det finns stunder då livet som mamma till två små barn känns mig övermäktigt, men även om jag ibland bara vill fly långt bort från alltihop påminns jag varje dag om hur underbara mina ungar är.

Noah, som då och då testar de yttersta gränserna för mammas tålamod, har vuxit till att bli en riktigt stor och duktig kille. Tänk, han som nyss var min lilla bebis. Man kan inte undgå att charmas när lintotten kommer in i vardagsrummet med vällingflaskan i högsta hugg, vinkar och säger Hej'rå Hej'rå med sin ljusa barnstämma och sedan smyger in i mammas sovrum för att krypa ner i sängen. Och det är en stolt mamma som ser en duktig storebror pussa och trösta en ledsen lillasyster.

Och Alice, som kan skrika som om hon vore besatt av onda andar - och gör så ganska ofta, är den mest fantastiska lilla flicka när hon är på gott humör. Denna tremånaderstös är vaken och nyfiken, ler och skrattar och "pratar" med mamma med sitt härliga bebisjoller. Under de stunderna glömmer man helt bort att man ibland vill sätta ut henne i skogen;)




Det är ni som håller mig över ytan. Finaste ungar, jag älskar er! <3


Kommentarer
Postat av: Linda

Underbara ungar!!.. Och fint lapptäcke ;-)

2009-08-10 @ 20:54:55
URL: http://livstankar.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0