Bebisrabatt

Vardag igen efter vad som kan bli min sista helt barnfria helg på ett tag:P Har lagat mat för första gången på nästan en vecka(tacka vet jag frysen, mamma etc), badat med busfröt, diskat och ska försöka vika ihop bebiskläderna och hitta en ledig hylla i linneskåpet eller nåt. Även om Noah varit på kanonhumör hela kvällen är det mesta ganska slitigt. Mest för att jag är så fruktansvärt osmidig. Snubblar konstant på alla kastruller och tomflaskor som Noah river ut på golvet och inte fixar jag att plocka upp skiten heller utan att kräla runt på alla fyra(särskilt inte när det ser lika jävligt ut två minuter senare). Tar mig knappt ner i badkaret, och väl där blir det extremt bökigt när en glad unge inte har lust att sitta still och antingen ska klättra över mamma eller knuffa och slå på tanten tills hon flyttar sig. Men men, om sisådär tre veckor har man andra, trevligare, bekymmer;)

Har haft ett superintressant seminarie om diskriminering idag och bla diskuterat den nya diskrimineringsgrunden könsöverskridande identitet eller uttryck. Kan karlar ha kjol på jobbet, var frågan. Och jo, det kan man om man tycker det känns lite spännande:P

Är poppis nere i caféet i källaren i universitetshuset. Idag fick jag en chokladboll för halva priset. Den gulliga tanten tyckte kanske att jag och bebisen behövde den extra mycket.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0