the only way is up

Vad är det som händer med oss vinterbleka svenskar när solen tittar fram? Alla bekymmer flyger sin kos. Plötsligt känns hela världen lite vackrare, livet lite enklare, den förut så grå vardagen riktigt trevlig. Tack vare lite solsken.

Morgonen började bra med ett positivt besked på MVC. Ingen äggvita och ett blodtryck i mycket beskedliga nivåer. Möjligen var de tidigare värdena en stressreaktion. Personligen tror jag väl att det inte är helt osannolikt att det är preeklampsi påväg den här gången heller, men att den än så länge går att hålla i schack med vila och åter vila.

Spenderade hela eftermiddagen ute i solen tillsammans med Hanin. Mycket trevligt!:D Sopplunch på VG, glass vid fyrisån, prat om allt och inget och så detta ljuvliga väder. Behövde det här. Få nya krafter och blicka framåt...

Färg ska man väl inte börja hoppas på än, men fräknarna är ute tidigt!

Har haft peptalk med både barnmorska och psykologen. Det är dags att jag tar tag i mitt liv. Tuffar till mig, ställer krav, ber om hjälp. Livet blir inte bättre av att jag sitter hemma och deppar.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad bra att det känns bättre! Man har både uppgångar och nedgångar, men sakta men säkert känns det bättre och bättre :) Tänker på dig.

2009-04-05 @ 22:47:17
URL: http://hanna-hjorth.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0