Guldhjälm och champagne?

Nu tar juristerna påsklov, en lätt utvandring från Uppsala väntar. På JB var det i princip tomt när jag satt och gjorde ett sista ryck med lite diskrimininering.

Dagis ringde och meddelade att Noah var magsjuk. Jippie, tänkte jag. Fick halvspringa bort för att hämta, bara för att mötas av en oförskämt pigg liten herre som sprang runt och var på bästa bushumör. Väl hemma har han både druckit ordentligt och ätit med god aptit utan ytterligare incidenter. Än är det väl för tidigt att ropa hej, men man kan väl hoppas att det var något annat än magsjukebaciller som gjorde honom lös i magen. Var ju själv inte helt hundra i måndags så det kanske är nån mild variant. Vi får väl se hur natten utvecklar sig, helt enkelt.

Håller tummarna för att SM-guldet hamnar där det hör hemma ikväll. I Karlstad förståss. NWT hårdbevakar som sig bör. Och det må jag säga. Fem reportrar, två fotografer, en webb-tv-gubbe och en bloggare. Vem tar ansvaret för målepor och bowlingkortisar undrar jag? Finns det överhuvudtaget någon kvar på redaktionen? Räkna inte med så mycket annan sport imorgon, med andra ord. Fast å andra sidan, blir det guldyra på torget lär ingen bry sig.  

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0