att veta sina gränser

Hmmm. Trodde att ungen somnat. Helt fel, för nu sitter han inne på sitt rum och babblar:P

Imorgon är det vardag igen. Ny kontroll på MVC och jag hoppas på att äggvitan var ännu ett falsklarm. Vill hålla ut minst en vecka till, så jag hinner göra hemtentan. Då bör jag vara, som kursföreståndaren skulle uttryckt det, home safe.

Är tantig på många vis idag. Inte minst har jag och 90-åringarna en del gemensamt vad gäller smidigheten. Hujedamej, säger jag bara. Hur fan överlever man en graviditet om man får foglossning och ryggproblem? Mår egentligen oförskämt bra, förutom lite tredskande(förlåt, jag skyller på professor Ramberg och hans Allmän köprätt) värden, och ändå är jag stel, klumpig och lika rörlig som ett kylskåp. Fick flytta in från solskenet i balkongen och lägga mig på soffan och plugga eftersom jag fick ont i både ryggen, rumpan och magen. Jisses;)

Energinivåerna har inte varit på topp idag så jag har anpassat ambitionerna därefter. Fast när jag tänker efter får jag nog vara nöjd med dagens insatser. Promenix till affären, kladdkaksbak, rekordsnabb fuskstädning, kafferep och lite plugg har jag hunnit med. En trevlig söndag, om man ska sammanfatta. Beundrar, och förundras över, alla föräldrar, främst mammor, som fixar att ha tusen bollar i luften samtidigt. Gravida, cancersjuka, ensamstående, dubbelarbetande - och det är full fart hela tiden.

En sån grej skulle knäckt mig för ett par år sedan. Nu vet jag att det bara är jag som kan ställa krav på mig själv, och vilken press som är rimlig och som jag klarar av. Ibland blir det för mycket, men för det mesta håller jag mig på en sund nivå. Fick gå igenom en jobbig period för att ta mig dit, men nu är jag glad att jag fått den insikten. Vet inte hur jag skulle klarat av tillvaron som ensamstående förälder på juristprogrammet annars. För nog finns det förväntningar utifrån alltid, både på mig som mamma och som student. They don't mean shit, really. I'm in charge.

Kommentarer
Postat av: mandel

Heja! Heja! Du är så vis :-)

2009-04-20 @ 12:58:05
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0