Skrotmobil

Ytterligare en kontroll hos barnmorskan idag. Eftersom jag passerat 37 fulla veckor var det dags för sammanfattning, prat om förlossning osv. Tror att det märktes ganska tydligt hur förvirrad jag känner mig. Har du hunnit tänka något på förlossningen? Nä, egentligen inte. Bedövning? Jo, det får väl bli det som behövs. Har du ens hunnit ta in att du är gravid? Jag vet inte. Det är mindre än tre veckor kvar och jag är inte säker på att jag fattat vad som hänt. Det är väl klart att jag vet att det ligger en bebis i den där stora magen, men känslorna hänger inte riktigt med huvudet alla gånger.

Den lilla krabaten är pigg och glad åtminstone och puffade på BM när hon skulle mäta magen. SF  ligger på 34 och hjärtljuden var bra. BT låg på normala nivåer men naturligtvis var det en etta på äggvitan. Troligen är det inget att oroa sig för, men jag ska lämna nya prover på måndag. Naturligtvis fick jag nån slags diffus huvudvärk på en gång och nog såg händerna lite svullna ut. Inbillningssjuk kallas det.

Fick ett brev angående min mobil. Helvete, är allt jag kan säga. Skiten är fuktskadad, vilket inte varken täcks av garantin eller går att laga. Vad vill du betala för - retur eller skrot? Alltså måste jag köpa en ny telefon, fast jag verkligen inte har råd. Och jag kan verkligen inte fatta var den där fuktskadan kommer från. Kan man inte andas när man pratar eller?

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0