Flexa in på dagis?

Åh, idag hade vi verkligen behövt en sovmorgon, Noah och jag. Lillkillen har blivit alldeles rossig i halsen och vaknade och var ledsen halv fem i morse. Efter det sov han två minuter i stöten tills han fick flytta in till min säng och trängas. Det var en trött liten ponk som till slut låg och snarkade på tvären mitt i dubbelsängen. Fick väcka honom vid åtta och knalla iväg med en nyvaken kille till dagis.

Har egentligen inte tid att ta det lugnt, men orkar inte sätta fart med något heller. Har lite lätt panik inför hemtentan. Dels för att jag har säkert tusen sidor kurslitteratur som borde läsas(då är det efter viss sållning) och dels för att det här med att sitta 24 timmar framför datorn en vecka före BF och försöka klämma ut sig nåt genialiskt på ämnet förmögenhetsrätt känns som en omöjlig uppgift.

Kompromissar lite och varvar pluggandet och vilandet. Satt ett par timmar på JB och gjorde färdigt morgondagens seminarie. För första gången på länge känner jag mig ordentligt förberedd och det är skönt! Gick hem och åt lunch och har läst en del om kontraktsrätt i soffan. Och, hör upp nu, jag somnade INTE. Det tackar jag min oerhörda självdisciplin för, Jan Hellner har nämligen inte blivit ett dugg roligare!

Kommentarer
Postat av: mandel

Heja dig! :-) Det är jobbigt att behöva väcka dom små knartarna före dagis. En gång i månaden har jag möte klockan 8 och måste lämna 7:30 (jag börjar 10 annars) då måste jag väcka båda två. Enda positiva är väl att jag som regel får bestämma Majas outfit helt själv eftersom hon är för trött för att protestera. Sköt om dig!

2009-04-16 @ 11:35:57
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0