Behov och begär

Blev så extremt sugen på sockerkaka. Så sugen att jag var tvungen att lägga ifrån mig Stora Boken och mitt knåpande med turordningslistor enligt 22§ LAS för at rota lite i skafferiet. Problemet var bara det att basvarorna i skafferiet börjar sina. Precis 2 dl mjöl fanns det kvar, och i alla recept i min konditorbibel stod det 3. Gaaah! Efterlysning på FB gav resultat, men då hade jag redan slängt ihop en toscatårta utan toscaglasyr. Det blev gott, men kanske aningens fluffigt.  Bäst att passa på med dessa galenskaper medan man fortfarande är gravid och har en bra ursäkt;)

På tal om det. Idag känns det verkligen att magen sjunkit ner ordentligt. Den är liksom mer rund än putig, och jag kan andas igen! Nedräkningen har börjat, 28 dagar kvar...

Idag somnade Noah tillsammans med sin leksakstelefon. Den är något av en nygammal favorit. Förr i världen var den bara en rolig sak som lät och blinkade. Nu har han listat ut vad man egentligen ska ha mojängen till. Så ungen går runt och babblar och tycker då och då att mamma ska prata också. Och det är la bara att prata på!


Noah har klättrat upp i favvofåtöljen


Lintossen

Kommentarer
Postat av: mandel

Fin unge, fin blogg och så härligt med tosca utan tosca! :-D

2009-04-07 @ 23:45:09
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Michael

Hehe.. Ja vi busar och pysslar hela dagarna och är ute så vi båda är helt slut :p



Jag va också sådär blond när ja va liten, sedan blev ja mörkare. Han är såå sweet :)

2009-04-08 @ 11:23:19
URL: http://cementarygates.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0