Självömkan

Eftersm herr Ö redan har stått för det stora avslöjandet kan jag väl lika gärna passa på att beklaga mig lite.

Ja, Noah ska få ett syskon. Kanske inte vid den mest lägliga tidpunkten, men det känns rätt bra ändå. Bebisar är ju mysiga liksom. Och värre saker kan ju hända.

Däremot tycker jag att man skulle kunna snabbspola fram tills rutin-UL ungefär. Innan dess är det ju inte vidare trevligt att vara gravid(och innan folk tar illa vid sig, ja jag inse att det finns de som skulle göra vadsomhelst för att få uppleva de där veckorna med. Och har man längtat efter barn i åratal kanske inte illamående och allmän misär spelar så stor roll, vad vet jag. Men det ändrar ju inte det faktum att jag just nu inte mår särskilt hallon).

Det där med illamåendet. Jag trodde lksom att det skulle räcka med att må pyton fram till  lunch, besöka toan ett par gånger och sedan vara tillbaks på banan igen.Men icke. De senaste två dygnet har jag varken fått behålla mat eller vätska. Ja, jag tycker synd om mig själv! Men jag är uttorkad, matt, har en ruskig huvudvärk och dessutom nästan 39 grader i feber. Soffan med andra ord.Humöret är inte direkt på topp, men imorgon ska jag iaf få träffa en läkare på kvinnokliniken och se om vi får något sånär styr på det hela.

Omänsklig trötthet, humörsvägningar, dålig aptit och kläder som helst plötsligt känns lite  trånga  är annat man får dras med under första trimestern. Och ingen fin mage har man, och inga bebissparkar känner man. Dessutom oroar man ju sig mer eller mindre ofta för missfall, sjukdomar och missbildningar. Och sen är de ju så lååångt kvar. Nä de första veckorna är de värsta, mittenperioden rena semestern, de sista månadern iofs lite bökiga när man inte kan knyta skosnörena själv  men då har man ju snart sin bebis:P

Är lite bitter på Herr Ö som tydligen är himla trött och lägger sig och sover mitt på dagen och lämnar stackars mig med en vild och galen Noah som jag inte vet om jag orkar ta hand om. Alltså, jag pallar inte att ränna runt hela lägenheten och passa på ungen när han klättrar på precis allt. Det är jag som borde ligga och sova, faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja början av graviditeten är verkligen inte rolig, speciellt inte om man mår illa.

Säg till karln på skarpen, hehe. Klart det är du som ska vila!



Styrkekramar till dig.

2008-09-23 @ 18:45:33
URL: http://selmasmamma.blogg.se/
Postat av: mandel

Ja, det är absolut DU som behöver vila :-( Fis-micke! Att vänta barn är piss och bajs, jag uppskattade ingen av gångerna. Bebisarna uppskattade jag givetvis, det är ju givet. Äsch, jag har inget smart att säga mer än grattis till det som KOMMER! :-) Kram!

2008-09-23 @ 21:26:46
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Kalle

Micke får hålla ungen lugn, så håller du bullen i ugnen tung lugn.



eh?

2008-09-24 @ 09:23:12
URL: http://karlerik.blogg.se/
Postat av: michael

tjöta

2008-09-24 @ 12:20:21
URL: http://cementarygates.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh, grattis får jag säga då, även fast man har hört lite om detta från micke :) Hoppas du mår bättre snart, feber, illamående och allmän orkeslöshet är ju inte det högsta man önskar sig... Men som sagt, jag hoppas det går bra och att det blir bättre längre fram :) Jag funderar på tal om allt att snart hälsa på igen.. Hör av dig när det är lugnt (lugnare) med livet, ska vi säga om typ tio år? ^^ Nej då, men hör av dig bästaste vännen min :)



KRAM

2008-09-24 @ 14:53:46
URL: http://hanna-hjorth.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej.

grattis till tillökningen :) Mm det är jobbigt att vara gravid. Det är så att Micke får ta och ta det mesta ansvaret och även ta hand om dig.

Så du får vila och lite lugn och ro. krama



2008-09-24 @ 14:57:45
URL: http://hem.bredband.net/b218636



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0