Teknikdöden

Min mobiltelefon sjunger på sista versen. I helgen totalhavererade den och var död i en sisådär tre dygn. Efter lite (eller snarare en hel del) pysslande lyckades jag få igång den igen och meddela mig med omvärlden (basgruppen) igen. Men. Jag litar inte på telefonjäveln. Idag har jag varit och sett ut en relativt tjusig (och billig, eller nåja) historia i Teliabutiken och imorgon ska den inhandlas minsann! (jag tänkte nämligen inte på att jag skulle skaffa ny telefon när jag stressade iväg till Juridicum och glömde legitimationen hemma). Funderade lite på en sån där pensionärstelefon, men jag tror jag är tillräckligt hajj på tekniken för att fixa en lite modernare variant;) SonyEricsson förståss, är man ett vanedjur så är man(jag kan inte sms:a med nokia eller motorola eller nån annan sån skit. Har man vant sig vid ett märkes knappsats så har man)

En månad på juristlinjen och det känns som jag börjar komma in i pluggarspåren(till skillnad från vissa andra). Lite kul är att jag är mer effektiv än någonsin av någon anledning. Bakslaget lär väl komma när det första mitt första PM ska recenseras(läs: sågas). Men den dagen, den sorgen:P

Min annars så goda aptit har verkligen kommit på skam. Allt känns superäckligt(ja sådär att man bara vill spy). Bakad potatis känns hyfsat ok, så det är det som är på g i ugnen just nu.

Har beslutsångest om vilken av kurslitteraturen jag ska ge mig i kast med nu. Tryckfrihetsrätt eller An introduction to the European Convention On Human Rights. Misstänker att jag lär bli tvungen att parallellköra om jag inte är ruskigt snabb, men vem vet:P




Kommentarer
Postat av: mandelen

Hejja dig! Du kommer plöja böcker av bara farten... ja, jag inbillar mig det iaf :-))

2008-09-29 @ 22:46:43
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0