T1 officially launched

Well, då har T1 äntligen dragit igång på riktigt!. I morse var jag på en halvdeprimerande introduktionsföreläsning där JM förklarade för oss att vi med allra största sannolikhet inte kommer att ha en aning om vad vi håller på med de första veckorna. Tack, det är alltså så man ska känna. Det är lite småförvirrande måste jag säga, efter att ha tittat igenom mina fina kompendier. Lite tror jag att jag fattar, men om man ska ta JM på orden är det väl helt fel.

Imorgon är det dags för första lektionen med seminariegrupp 6. Jag undrar om jag är ensam mumin:S Nåja, det märks väl. Förhoppningsvis får man lite bättre grepp om läraren det ska bli himla kul att få se vilket PM-ämne jag ska jobba med framöver(tydligen var En kritisk analys av Europadomstolens uppbyggnad en klassiker).

Mina böcker från Adlibris är åtminstone skickade så senast i övermorgon kan jag sitta och bläddra i min tusen sidor tjocka grundlagskommentar. Wiiiii! Återstår väl bara att se hur lång tid Bokus tar på sig att få iväg mina metodikböcker, som verkar vara de jag behöver först. De ska vara översiktligt lästa redan nästa vecka. Oh my:S

Fick önskad undervisningstid, mellan 10 och 12. Har kollat in höstens schema - ser helt ok ut. Föreläsningarna är ju på lite knepiga tider ibland(som på onsdag, mellan 16 och 18) men annars har jag bara en enda schemalagd fredag vilket gör att man blir lite flexiblare om man ska åka och hälsa på hemma. Visserligen är det meningen att man ska plugga åtta timmar även dessa tomma fredagar, i snitt är det väl ungefär 6 schemalagda timmar i veckan(övriga 34 på egen hand och i basgruppen alltså).

Noah har förövrigt börjat klättra på möblerna här hemma. TripTrapstolen var himla stadig och bra att dra sig upp vid och skuttgurkan stod och balanserade på knäna och hade jätteskoj. Mamma stolt:)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0