Paragrafer och förvirrade föreläsare

Yes. Jag har lyckats snubbla över en kanonföreläsare. Det är faktiskt sant, och hur ofta händer det? Två timmar skulle lätt kunna bli så tråkiga, men icke. TB är grym.

Herr Melander var däremot en no show igår. Han kom inte. 180 flitiga studenter väntade förgäves, något pinsamt. Blir sen kväll idag istället då föreläsningen hålls mellan 17-19. Jag tar en välförtjänt paus mitt på dan, istället.

Tillbringade ett par timmar i juridiska biblioteket tillsammans med Holmbergs Grundlagarna, seminariehäftet och såklart lagboken. Allmänbildningen på rättsområden är en aning uppdaterad i alla fall. Känns bra. Har desutom orienterat mig lite kring mitt PM-ämne - Europadomstolen och EG-domstolen: en problematisk relation? Spontan reaktion- jag hade tur. Med lite oflyt hade jag kunnat få behandla äganderättens utbredning eller kanske generalklausuler(ja, helt säkert jätteintressant när man väl fattat vad det innebär).

Lite tråkigt att min basgrupp redan är decimerad. En snubbe har enligt ryktet hoppat av. Första veckan. Ja, så kan det gå - han kanske bara ville vara med på recceveckan^^

När jag varit allmänt overksam ska jag sätta mig och avverka några paragrafer i regeringsformen. Eller ja, själva regeringsformen läser man ju igenom rätt snabbt, värre är då om man samtidigt ska läsa grundlagskommentaren där 10 sidor i lagboken motsvaras av en sisådär 500...


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0