den 25:e smäller det...

Lönehelg i centrala Uppsala. Känns mer som Moskvas metro i rusningstrafik. Helt vansinnigt. Brukar jag för det mesta se till att undvika, men nu var jag liksom tvungen att köpa vinterdojjor till lille herrn innan minusgraderna slår till och allt är slut. Det är inte det lättaste att köpa skor till en liten gosse på snart ett år. Jag har svårt att köpa rätt storlek till mig själv! Som tur är finns personal med mätsticka att fråga till råds. Hoppas att de där små fårskinnsfodrade stövlarna funkar vintern ut.

Hade tänkt inhandla lite födelsedagspresenter till ovan nämnda plutt, och kanske en och annan julklapp. Men eftersom det var rena rama kalabaliken på stan gav jag rätt snabbt upp det företaget. Nästa fredag, efter processpel och PM-inlämning, blir det shoppingtur deluxe.

Idag har jag inte tänkt en sekund på den sabla juridiken. Idag har jag varit mamma och hemmafru. Rätt skönt faktiskt, eftersom alla diskussioner om rättighetsskydd börjar stå mig upp i halsen. Typiskt politiker och jurister att krångla till allt så till den milda grad... Det är faktiskt ganska avstressande att redan från början bestämma sig för att idag ska jag inte försöka hinna läsa femtio sidor i Cameron eller skriva mitt PM nästan färdigt. Det hinns ju ändå inte med. Bättre då att kunna ägna sig helhjärtat åt bebisbestyr, städning, matlagning och disk.

Ikväll blir det godis, film och redigering av de ungefär tio bilder jag har tagit sedan jag började studera. Tidsbrist och det faktum att Noah är betydligt mer rörlig nu än vad han var när han var en månad och bara låg och såg söt ut ligger nog bakom det förfallet antar jag.

På tal om söt, ungen höll på att skratta sig halvt till döds när jag bäddade sängen. Jag undrar vad det var som var så roligt?

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0