Mamma-barnhysterin

I våras skrev jag ett något buttert inlägg om tidningen mama. Nu har jag fått ännu ett prenumerationserbjudande från den där vedervärdiga blaskan. Jag tycker ungefär samma sak nu som då, så jag ska inte blir tröttsam och upprepa mig. Men ändå, jag blir så vansinnigt trött på all denna hysteri som skapats runt mammor och deras barn, ja av mammorna själva då. Man kan inte få MVG i att vara mamma, hur dyra prylar man än köper, hur noga man än följer experternas råd(som förövrigt skiljer sig en hel del beroende på vem man frågar), än hur mycket egentid och vardagslyx man unnar sig.

Egentid i min värld är att kunna lösa seminarieuppgiften ifred. Vardagslyx är att få läsa något som inte är kursfodran. Kanske få sova en timme extra på morgonen. Äta en helt lagom mogen avokado. Inte dyra ansiktskrämer, tjusiga kläder, mörka chokladpraliner och spaweekends.

Jag är så anti det fluffiga gulligullmammalivet som det går att bli, tror jag. Sätter mig på tvären och vägrar lattefika av ren princip. Tycker att man kan lösa alla eventulla problem i livspusslet tämligen enkelt. Inte hetsa upp sig och lära sig att prioritera. Och sluta försöka vara en mamamamma. Då fixar sig det mesta. (och ja, ungen min har det bra ändå:P)

Kommentarer
Postat av: mandel

Åh! Mammalyx är att få baj*sa ifred!!! Du är så klok, och skriver så bra :-)

2008-10-05 @ 16:28:59
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0