Frågesporter och kärleksballader

Jag gillar frågesporter. Det är något erhört tillfredsställande med att sitta hemma i soffan och känna sig jääävligt smart. och det blir ju liksom svaret på frågan i SVT:s Vem vet mest. Jag såklart.

Skämt och sido. Det var ju faktiskt så att jag fick ett tips om att min fasters pojkvän Gusten, som enligt egen utsaga spenderar sina dagar med att plugga, äta och sova, briljerat i ovan nämnda frågesport. Det piggade i alla fall upp lite i den annars dystra tillvaron med strejkande monsterdatorer och förkylda bebisar. Lite kul att det frågades om Barack Obamas andranamn. Det läste jag nämligen nånstans i samband med presidentvalet och det lär jag aldrig glömma. Han heter nämligen  Hussein. Hussein! Det är ju som gjort för konspirationsteorier.

Idol-"Andrés" har varit på fest hos Elton John i veckan. Då måste TV4-studion kännas som en inspelning av Full Bricka och Idolerna som... ja... ett  gäng 16-åringar på en skolavslutning. Typ.

Man kan ju inte komma ifrån att Kevin är rätt gullig som flyttat till Arvidsjaur för att vara med sin tjej. Men den där jäkla Ronan Keating-låten är ju så vansinnigt sliskig(världens smörigaste låt?). Som sockervadd med kolasås. En spontan idé - kan inte Kevin fria om han vinner Idol? Det vore väl grädden på moset?

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0