Opp och ner, ner och opp

Idag blir det tidig kväll. Igår sa jag samma sak och somnade i soffan mitt i Agenda. Vaknade klockan två och fick vackert gå och borsta tänderna och läga mig på riktigt.

Är vansinnigt trött efter helgen. Hela familjen Svensson/Rosén var på besök och vi firade Noah i förskott med tårta och paket. Nu var födelsedagsbarnet betydligt mer intresserad av tårta än presenter^^. Han fick en fin bamseoverall och en hel påse med böcker och leksaker som kommer till bättre användning här än i Karlstad. Pappa hade passat på att rensa villan från gosedjur och packat ner några stycken i en dr schollkartong. Pappa är förövrigt på andra sidan jorden just nu, mitt i Kina på jobbresa. Mycket trevligt med familjen på besök, men det blir onekligen väldigt intensivt. Dessutom har herr Ö varit helt färdig efter tre vansinnesnätter på akuten, så det har varit ensamansvar för ungen och inte mycket ork över till annat.

Imorgon är det ett år sedan han föddes, lillskrutten. Världens finaste unge:)

Tycker att illamåendet snarare blir värre än bättre, men kanske inbillar mig.

I förmiddags hade vi genomgång av PM2. Var rätt rejält nervös, utan anledning egentligen för det gick verkligen hur bra som helst. Formalian blev inte helt rätt alla gånger(ska noten sitta före eller efter punkt, typ) och språkmässigt var det lite tveksamma ordval här och var("yrkesskada" efter krönikor och sporttexter kanske?) men innehållsmässigt var det bra och på rätt väg. Utan att dra för stora växlar på omdömet av ett halvfärdigt PM tyckte jag att det kändes som om kan gå vägen:) Det var liksom ett besked jag behövde efter den där mer eller mindre misslyckade övningstentan.

Däremot känns inte veckans första seminarieuppgift vidare rolig. Vi ska nämligen lämna in ett skriftligt lagrådsyttrande, som känns mer eller mindre misslyckat och halvfärdigt. Inte blev det lättare av att vår ostrukturerade basgrupp dessutom för tillfället är kraftigt decimerad. En förlustar sig nämligen i Paris och en annan är sjuk i influensa. Men man får ta det för vad det är. Vi ska öva oss i att skriva juridisk argumentation och ett pissdåligt yttrande är väl mest bara pinsamt för att resten av gruppen ska läsa det, men det har ju ingen inverkan på betyget. PM:et kommer däremot att stå för en tredjedel av betyget på kursen, så det känns viktigare att lyckas där.

Kommentarer
Postat av: Dad (a.k.a. gp)

Har det bra i Kina, snrt på väg hemåt

/Dad

2008-11-13 @ 18:41:54



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0