Isgata och sommardäck

Efter att ha stapplat fram som en kärring i mina plaskvåta gympaskor  påväg till akademiska i tisdags har jag plockat fram mina vinterskor(förövrigt ett av mina bästa köp någonsin, inne på tredje säsongen och som nya). Nu är det vinter på riktigt här i Uppsala och slasket har naturligtvis blivit isgata. I vanlig ordning är stadsborna tagna på sängen och kaoset är mer eller mindre ett faktum. Gångvägarna ner till stan är inte sandade och folk kör som idioter på sina sommardäck. Och vad fan är det som gör folk så stressade att man inte kan stanna vid ett övergångsställe, särskilt när folk är på väg över? Det är ju inte direkt läge att springa sista biten när gatan är som en skridskobana men vad fan ska man göra när biljävlen är ett par decimeter bort, och idioten som kör gasar?

Imorgon blir det tidig helg eftersom herr Ö ska iväg och jobba ett kvällspass. Det känns välbehövligt just nu. Är inne i en intensiv period i skolan och  har dessutom precis fattat att vi faktiskt ska bli en till, om typ hundra år;)  Om inte annat måste det städas här hemma och jag borde verkligen vika tvätten som legat i soffan sen i måndags.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0