Sempermania

Barnmatsföretaget Semper har en samla och få kampanj. Ni vet, man köper grejer och skickar in EAN-koder - och får tillbaks nåt krimskrams. Men Semper lockar med barnvagnar och babylarm(vad man nu ska med det till när ungen blivit stor). Det enda man behöver göra är att samla ihop 500 poäng. En produkt = 1 poäng i de flesta fall. Gröt ger bonus och 3 poäng. Mest för att det är få som köper det för att det är dyrt misstänker jag. Jag undrar hur många som lyckas samla in 500 EAN-koder. Jag menar, det är ju inget man gör i en handvändning. 500 barnmatsburkar, det måste ju vara mer än en årsförbrukning. Orka samla streckkoder i ett år! Vem vid sina sinnens fulla bruk gör det?

Kommentarer
Postat av: KaraokePrinsessan

Alltså med ett barn funkar det ju inte att samla så mycket EAN-koder men min granne som har tvillingar, jag och en kompis till lyckade få ihop till ett babylarm för något år sen. Det tog 2 månader! Det är väl så att Semper vet att det inte går att samla så mycket så då kan de ha råd att göra sånna kampanjer.
För hur många ger bara sina barn burkmat??

2008-05-22 @ 13:04:32
URL: http://karaokeprinsessan.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0