Schlagerspektaklet

Eftersom herr Ö jobbar extra en lördagkväll(är jag sååå hemsk?) är det fritt fram att titta på schlagern. Eller titta och titta, snarare kasta ett öga på medan jag pysslar med annat. Som att blogga och käka godis till exempel.

En liten reflektion så här en bit in i tävlingen. Kan de inte återinföra den där regeln om att alla måste sjunga på sitt eget språk(utom då GB, Tyskland etc som inte behöver sjunga alls!) Det blir lite mer själ i Europaspektaklet tycker jag. Det finns inget värre än när det sjungs nån krystad text på förskräcklig engelska, det skulle möjligen vara att hyra in en blond amerikanska med gigantiska tänder att göra det smutsiga jobbet åt en.  Det måste vara mitt zigenarblod som gör att jag gillar svängiga och svulstiga balkanrytmer och rappakalja på ett språk jag inte förstår

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar din blogg.

Kolla gärna in min.

Take care (;

2008-05-24 @ 22:02:23
URL: http://beautyangel.blogg.se
Postat av: diamandis

Håller med dig :) Tråkigt när de flesta sjunger på engelska, blir trist att lyssna på alla bidrag.

Det ska finnas rappakalja med i eurovision :)

2008-05-24 @ 22:13:49
URL: http://diamandiss.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0