Frukostfunderingar

Kaffet är slut. Dagen kunde ju ha börjat bättre. Läser morgontidningen halvengagerat. Vi måste satsa mer på ungas tekniikintresse, jovisst. Minns teknikkundervisningen på högstadiet som utsträckte sig till ett par veckor under fyra år. jag är fortfarande ganska säker på att jag inte förjänade mitt slutbetyg i det ämnet (dels för att det finns en gräns för vad man kan lära sig under några veckor och dels för att jag är den mest otekniska människan i världen)

Hursomhelst bläddrar jag vidare.
- Kungen har varit på slottet, säger jag.
- Vaddå, Thomas eller? svarar M
- Nä den riktige kungen.
Varpå vi båda brister ut i gapskratt.
- Haha, säger M. han kanske hade åkt ut på en prio etta. Nån som druckit för mycket champagne. Vad vet jag.

Sorry Carl Gustav. Du är inte längre den enda och främsta i min sambos värld. Thomas, aka Kungen, har petat ner dig från tronen

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0