Tidningen mama på offensiven

Nyblivna mammor måste vara en oerhört het målgrupp. Dessutom måste de vara extremt köpstarka(hur nu det går till, jag är utfattig), för hur skulle annars alla dessa föräldratidningar(läs mammatidningar) gå runt. Sedan N föddes har jag fått erbjudanden från Vi Föräldrar, Föräldrar och Barn, Go'Boken, Barnens Bokklubb, ytterligare nån bokklubb som jag inte minns namnet på och nu senast tidningen mama. Mama är en livsstilstidning för alla fantastiska mammor där ute. Om hur man får ihop sitt livspussel, vart man shoppar de rätta assecoarerna till sin bebis och hur man lyckas vara både mamma och sexig. En milf alltså. I mama kan du läsa om kändismammor och deras bebisar där stjärnorna berättar om sina fantastiska förlossningar och hur de fick kämpa för att bli gravida efter att de passerat 35. Nämen, jag som trodde att fertiliteten ökade ju längre från puberteten man kom:O!^^
Mamas läsare tycker att det är sååå skönt med en tidning som låter en vara "mer än bara mamma" och förstår att "vi har andra intressen med" som smink, mode och inredning. Och karlar förståss, för visst finns det lite papas i mama, trots allt.

För mama är utan tvekan en mammatidning, och till dess försvar ska sägas att den faktiskt står för att den riktar sig stenhårt till alla godzillamorsor därute. Jag misstänker att alla supermammor som använder internet som sitt vardagsrum och en arena att trycka ner andra, lite osäkrare föräldrar på, läser mama som sin bibel.  Tillsammans med alla de otaliga böcker i populärpsykologi som talar om precis hur man ska uppfostra sitt barn(och viker man från de obestridliga rönen en millimeter är det att klassa som barnmisshandel).

Lite lustigt känns ändå det där "livspusslet" som mama pratar om. Har man råd att köpa mama i tid och otid, handla märkeskläder och de dyraste prylarna till sin knoddd och dessutom förse sig själv med det senaste i kläd- och sminkväg - då lär man väl ha ett ganska enkelt pussel att knepa ihop.
Välkomna att hjälpa mig med MITT livspussel tidningen mama, säger jag, så kaaaanske jag överväger att bläddra lite i er tidning på biblioteket.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0