Sömnlös i Svartbäcken

Är egentligen trött, men orkar inte gå och lägga mig. Känner på mig att jag inte kommer somna i alla fall. och när jag väl somnat kommer N att vakna. Och så resonerar jag på.

Således sitter jag med TCM på tv.n och kollar mejlen på sjuttioelva ställen. Kanske skulle jag packa upp ett par kartonger istället, men vill inte väcka M och N.

Bara för att kollade jag på rösträkningen i Meldifestivalen(dock ej framträdandena, vi såg en knasig film på Canal + som gav en liten tankeställare om vart människans dumhet kan leda. humor på analnivå, men men.). Perelli är alltid lika tjusig tycker jag, men det snacket med rätt och fel låt förstår jag mig inte på. Per definition borde ju den låt som vinner vara den rätta, eller? fast då kommer folk dragandes med det där urtråkiga tjatet (precis som alla andra år)om att jurygrupperna är dumma i huvudet och att folkets favorit borde vinna. Dessutom är det orättvist eftersom jurygrupperna på landet har lika mycket att säga till om som stora stygga Stockholm. (men enligt den logiken blir ju ESC lagom rolig eftersom Medvedev på egen hand kan utse vinnarlåten )Jag tycker att svenska folket enbart ska vara tacksamma för att de överhuvudtaget får vara med att rösta. Tittarna fick ju inte vara med och bestämma förrens ganska nyligen, när något ljushuvud listade ut att man  faktiskt kan tjäna pengar på telefonröstningar.

ja ja, smaken är som baken. Fast personligen tror jag inte att det är låten det är fel på. Charlotte är helt enkelt för snygg. Av precis motsatt anledning röstar folk på Nordman, Ingen jantelag som spökar där inte. jag tror att många svenskar kan identifiera sig med ett par lurkar som fastnat musikaliskt i nittiotalet(och på många andra områden också för den delen). men en snygg småbarnsmamma med sjysst karriär och stilig snubbe - usch vad det sticker i ögonen. Divalater är risky business, se hur det gick för Carola...

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0