Meningslöst värre!

Eftersom M gör sin första dag på jobbet och N tar sig en förmiddagslur efter morgonstöket har jag helt oväntat lite längre sammanhängande tid framför datorn. börjar således dagen med att kolla runt på några av Sveriges mest lästa bloggar. Och förfäras. För det finns ju ingen som helst substans i något av vad de skriver. idag har jag shoppat si och så, jag har druckit latte till frukost, vi drack massa rödvin(bloggaren i fråga är 17 bast), Nicki Hilton är sååå fint smal... Dessutom kan en språkpolis som  jag inte läsa småtjejernas inlägg utan att störa mig på hur de fullkomligen våldtar det svenska språket. Är de så upptagna med att blogga att de inte hinner gå i skolan, eller har fllumeriet i det svenska utbildningsväsendet verkligen gått så långt?

Påminner mig själv om att jag ska hålla mig borta från Blondinbella, Kissie, Kenza och allt vad de heter.

Här i Uppsala är det då rakt inget vårväder precis, det vräker ner snö! och jag som trodde att vintern var slut, men tji fick jag (i karlstad var det minsann fint väder, hmmpff). Är ytterst tveksam till om dagens promenad kommer sträcka sig längre än till Konsum men igår lyckades jag i alla fall lokalisera Juridicum och Värmlands Nation, där jag kommer hänga mycket i höst. Visst är det fiffigt att de är grannar;)?

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0