Utmanad av Madelene

Hej hopp! Så har man blivit utmanad av Madelene och då är det väl bara att sätta igång:P

1. Vad gjorde jag för 10 år sedan?
Det de flesta tioåringar gör på ett alldeles normalt sommarlov, antar jag. Lekte i skogen, badade jämt oavsett väder, plockade blåbär. En sanslöst bekymmerslös tillvaro, kan jag tycka nu.

2. Vilka 5 saker finns på att-göra-listan idag?
Ta uti med gårdagens överblivna disk, återuppta den avbrutna städningen från igår, ta en lång promenad i det fina vädret, planera en träningstur till Fyrishov, förkovra mig i lite finlitteratur. Spännande dag!;)

3. Godis jag gillar
Allt utom skumgodisar. Punschpraliner är en favorit:D (snacka om tantigt eller vad. Snart kommer jag väl hem med marmeladkulor i påsen)

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?
Köpt ett hus på en grekisk ö och ägnat livet åt att läsa allt som jag skulle vilja läsa och skriva böckerna jag skulle vilja skriva. Varvat med promenader i min alldeles egna apelsin/olivodling och svalkande  dopp i havet:) Kanske måla lite fula tavlor bara för att jag känner för det:P

5. Städer/orter jag bott i
Linköping, Karlstad, Molkom, Karlstad igen, Uppsala

I brist på bekanta som bloggar: jag är lite nyfiken på vad mina båda päron och Hanna har att säga om det här. Släng iväg svaren i ett mejl eller en kommentar vetja!:)

Kommentarer
Postat av: Dad (a.k.a. gp)

1. Vad gjorde jag för 10 år sedan?

Ja, här fick jag tänka både länge och väl. 1998...?

Men sen kom jag på en sak; resa till Jylland i blåa bussen med hela familjen. Direkt efter midsommarfirande på torpet tidigt på midsommardagens morgon bar det av, att vi orkade! Man var ung och stark på den tiden. Hela Sverige var bokstavligen dött. Jag tror vi såg en bil på hela resan ned till Göteborg.



2. Vilka 5 saker finns på att-göra-listan idag?

Måla lite, trimma lite, träna lite på Husby-malmen, bada lite, göra lite go sommarmat som lax eller grillat kött med färskpotatis, greksallad med ICA EKO-oliver (suveräna) och lite smultron och blåbär från tomten



3. Godis jag gillar

Det mesta, lite inne på din linje punschpralin före skum.



4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?

Njuta ekologiskt! Hjälpa behövande och nära.



5. Städer/orter jag bott i

Stockholm, Hällefors, Nykroppa/Hättälven på somrarna, Örebro/Karlstad/Falun under lumpen, Linköping, Norrköping!!, Linköping, Karlstad, Molkom, Karlstad, Råby/Nyköping under några futtiga sommarveckor

















2008-07-02 @ 21:03:10
Postat av: Hanna

Jag svarar på detta när jag inte är så trött... Förresten, jag skriver i min blogadress så vet du ju den :)

2008-07-04 @ 00:41:11
URL: http://hanna-hjorth.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det vart fel bloglänk. detta är den rätta :)

2008-07-04 @ 00:43:48
URL: http://hanna-hjorth.blogspot.com
Postat av: Ylva

Hej Erika,

Jag känner att jag måste svara på detta:



Vad gjorde jag för 10 år sedan?



Håhåjaja, 22 år och ung och dum, eller? Under min säsong i Sälen hade jag träffat en synnerligen snäll men även begränsad och trist kille som hette Mattias. Vi skulle flytta ihop i Västerås och han hade redan köpt en dubbelsäng. Under sommaren jobbade jag på kollo och blev kär i den tre år yngre Patrik, men vågade inte satsa utan valde IKEA-förhållandet med Mattias framför lyckan (?) med Patrik. Mattias hade ju faktiskt tänt grillen på midsommar och vad skulle mamma och pappa säga?



2. Vilka 5 saker finns på att-göra-listan idag?



Fixa alla vidriga Spider-Man 3 proverna på jobbet (done! slängde några fula prylar i papperskorgen i ren frustration), gå hem från jobbet för att få lite luft, laga mat, äta daglig dos saltlakrits, kanske knåpa ihop en CV (kommer väljas bort i förmån för slötittande på TV, var så säker), dö i soffan och likt Särimner återfödas med ett skri imorgon bitti.





3. Godis jag gillar

Är expert på ämnet! Kan allt om saltlakrits och smågodis. Ogillar Karamellkungen som utarmar sortimentet. Just nu gillar jag Hallonmumrikar igen samt de salta pengarna jag köpte i Gamla Linköping.



4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?

Inte bo i andra hand någonsin mer. Jag skulle säga upp mig och arbeta med att hjälpa andra samt läsa intressanta kurser på universitet runt om i världen.



5. Städer/orter jag bott i



Hällefors, Nykroppa/Hättälven på somrarna, Linköping, Zürich, Sälen, Västerås (varning utfärdas, bara björksly och utblåsta fabrikslokaler, jag kan vidareutveckla detta vid annat tillfälle), Stockholm, Karlstad, Nyköping och Stockholm igen. Värt att nämna är att jag har flyttat 12 gånger inom Stockholm och snart är det dags igen!

2008-08-06 @ 19:11:16
Postat av: Ylva

Hej Erika,

Jag känner att jag måste svara på detta:



Vad gjorde jag för 10 år sedan?



Håhåjaja, 22 år och ung och dum, eller? Under min säsong i Sälen hade jag träffat en synnerligen snäll men även begränsad och trist kille som hette Mattias. Vi skulle flytta ihop i Västerås och han hade redan köpt en dubbelsäng. Under sommaren jobbade jag på kollo och blev kär i den tre år yngre Patrik, men vågade inte satsa utan valde IKEA-förhållandet med Mattias framför lyckan (?) med Patrik. Mattias hade ju faktiskt tänt grillen på midsommar och vad skulle mamma och pappa säga?



2. Vilka 5 saker finns på att-göra-listan idag?



Fixa alla vidriga Spider-Man 3 proverna på jobbet (done! slängde några fula prylar i papperskorgen i ren frustration), gå hem från jobbet för att få lite luft, laga mat, äta daglig dos saltlakrits, kanske knåpa ihop en CV (kommer väljas bort i förmån för slötittande på TV, var så säker), dö i soffan och likt Särimner återfödas med ett skri imorgon bitti.





3. Godis jag gillar

Är expert på ämnet! Kan allt om saltlakrits och smågodis. Ogillar Karamellkungen som utarmar sortimentet. Just nu gillar jag Hallonmumrikar igen samt de salta pengarna jag köpte i Gamla Linköping.



4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?

Inte bo i andra hand någonsin mer. Jag skulle säga upp mig och arbeta med att hjälpa andra samt läsa intressanta kurser på universitet runt om i världen.



5. Städer/orter jag bott i



Hällefors, Nykroppa/Hättälven på somrarna, Linköping, Zürich, Sälen, Västerås (varning utfärdas, bara björksly och utblåsta fabrikslokaler, jag kan vidareutveckla detta vid annat tillfälle), Stockholm, Karlstad, Nyköping och Stockholm igen. Värt att nämna är att jag har flyttat 12 gånger inom Stockholm och snart är det dags igen!

2008-08-06 @ 19:12:06
Postat av: Ylva

Hej Erika,

Jag känner att jag måste svara på detta:



Vad gjorde jag för 10 år sedan?



Håhåjaja, 22 år och ung och dum, eller? Under min säsong i Sälen hade jag träffat en synnerligen snäll men även begränsad och trist kille som hette Mattias. Vi skulle flytta ihop i Västerås och han hade redan köpt en dubbelsäng. Under sommaren jobbade jag på kollo och blev kär i den tre år yngre Patrik, men vågade inte satsa utan valde IKEA-förhållandet med Mattias framför lyckan (?) med Patrik. Mattias hade ju faktiskt tänt grillen på midsommar och vad skulle mamma och pappa säga?



2. Vilka 5 saker finns på att-göra-listan idag?



Fixa alla vidriga Spider-Man 3 proverna på jobbet (done! slängde några fula prylar i papperskorgen i ren frustration), gå hem från jobbet för att få lite luft, laga mat, äta daglig dos saltlakrits, kanske knåpa ihop en CV (kommer väljas bort i förmån för slötittande på TV, var så säker), dö i soffan och likt Särimner återfödas med ett skri imorgon bitti.





3. Godis jag gillar

Är expert på ämnet! Kan allt om saltlakrits och smågodis. Ogillar Karamellkungen som utarmar sortimentet. Just nu gillar jag Hallonmumrikar igen samt de salta pengarna jag köpte i Gamla Linköping.



4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?

Inte bo i andra hand någonsin mer. Jag skulle säga upp mig och arbeta med att hjälpa andra samt läsa intressanta kurser på universitet runt om i världen.



5. Städer/orter jag bott i



Hällefors, Nykroppa/Hättälven på somrarna, Linköping, Zürich, Sälen, Västerås (varning utfärdas, bara björksly och utblåsta fabrikslokaler, jag kan vidareutveckla detta vid annat tillfälle), Stockholm, Karlstad, Nyköping och Stockholm igen. Värt att nämna är att jag har flyttat 12 gånger inom Stockholm och snart är det dags igen!

2008-08-06 @ 19:15:12



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0