Cell phone addicts anonymous

Hanna är mobiltelefonberoende. Det är sms, msn och megalånga telefonsamtal. Det piper hela tiden. Hela denna mobilcentrerade livsstil känns mycket främmande för mig, som hoppar högt varje gång jag hör min läbbiga smssignal(en gång i månaden eller så, mest reklam från Tele2). Och skulle någon ringa till mig, gud förbjude, så hör jag antagligen inte signalen. Om jag mot förmodan skulle göra det fattar jag inte att det är en ringsignal utan tror att min tjusiga real tone version av Alicia Key's No One spelas på radion. Hör jag signalen, fattar att det är min mobil som ringer kan det hända att jag inte vågar svara. På det här området känner jag mig ungefär lika bevandrad som min farmor(som av misstag skickar tomma sms till folk stup i kvarten). Eller snarare. Jag kan verkligen inte kommunicera med folk via sms(ni som läser den här bloggen då och då har kanske märkt att inläggen har en benägenhet att bli ganska långa. Jag är dålig på att fatta mig kort. Det här skulle bli ett enkelt konstaterande, instället rann det iväg till en lång utläggning om absolut ingenting. Som vanligt. Hur ska man kunna få nåt vettigt sagt på 160 tecken? Och nej, jag fattar inte hälften av alla smileysar min lillsyrra skickar till mig på msn).

Men i alla fall. Lite fascinerande är det ju. Det där evinnerliga pipandet. Och framförrallt får eremiterika en liten stund för sig själv. Jag är inte van vid att ha så mycket sällskap.  Jag blir trött av att prata och umgås. Rent fysiskt alltså. Som i att jag vill lägga mig och sova. Och psykiskt också för den delen, för min hjärna stänger av. Jag blir lite halvautistisk om ni förstår vad jag menar. I min egen lilla värld. Avskärmad från diskussionen runt dipskålarna. Min sociala förmåga har ju varit bättre. (inte för att den varit något att skryta med tidigare heller. )

ZTV visar en Firefox AK-video. Andrea Kellerman är så jävla snygg. Och begåvad. Dessutom har hon lyckats gifta sig med en av Sveriges lätt sexigaste män, Rasmus Kellerman. Han gör också bra musik. Och så har de ett coolt efternamn. Och är allmänt kreativt gudabenådade. Apropå ingenting alls.

Nej nu måste jag verkligen lägga mig och sova. Snart vaknar ju Noah.

Kommentarer
Postat av: mandel

Jag är en sms:are... felet är bara att jag stänger av ljudet i tid och otid... så jag svarar alltid för sent! Msn är enkom förvirrande!!!

2008-07-12 @ 21:50:33
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0