Sovmorgon och brist på motivation

Idag fick jag en synnerligen välbehövlig sovmorgon, efter att ha varit uppe med tuppen varje dag i mer än en veckan tid. Tack älskling!:)
Dock medför uttdraget sovande på morgonen att man är seg halva dagen. Funderar på om jag bara ska ge upp att få ut något av denna fredag eller om jag ska ta mig i kragen, svepa min kaffekopp och hoppa i duschen. Sen ta en powerwalk till Gamla Uppsala och käka en tonfisksallad till middag. Samt rensa skafferiet från diverse onyttigheter(slänga dem alltså, inte äta upp!).

Men urk vad jobbigt allt känns. Trots att jag vet att jag kommer känna mig mycket piggare efter en dusch och lite frisk luft vill jag bara sätta mig i soffan och läsa en bok. Eller sätta på tv:n och titta på nån dålig serie. Köpa hem en STOR godispåse och tycka synd om mig själv. Varför blir det alltid så?

Eftersom vi inte har någon våg kan jag ju inte köra någon inskrivningsvikt för mitt nya liv, så vi får nöja oss med lite deprimerande mått istället:

Byst: 89
Midja: 74
Stuss: 97,5

Bara det tjänar ju som lite extra motivation, tycker jag. Blä!

Kommentarer
Postat av: mandel

Här sitter jag och läser med laptopen i knät och chipspåsen brevid mig :-o

2008-07-18 @ 21:04:49
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0