Skönhetsslentrianen

Är det bara jag som känner att man lätt faller in en någon slags sminkslentrian? Jag menar, jag ser ju precis likadan ut. Hela tiden. Det är samma trista grundjobb, samma beiga och bruna ögonskuggor, lite dutt med mascaran och så lite läppcerat. Om jag ska slå på stort kanske jag dristar mig till att använda ett färglöst läppglans. Stift har jag i mängder, som aldrig används. Mest för att de känns så opraktiska, de måste ju bättras på i tid och otid, och kanske lite för att jag har en tendens att se ut som en prostituerad i för starka färger.

Vad har hänt, egentligen? Jag har ju varit sanslöst besatt av olika make-upmetoder, frisyrer och accesoarer. Nu är jag nöjd om jag lyckas ta på mig ett par örhängen.  För att inte tala om håret. Där läggs det inte många minuter kan jag säga. Nuförtiden går det väldigt fort att göra sig i ordning.

Vad bra, tycker kanske ni. Jo, visst är det skönt att slippa känna att man måste spendera 45 minuter framför spegeln varje morgon. Det skulle i ärlighetens namn aldrig funka för mig nu när jag har en liten snuttgurka som ska pysslas om. Fåfängan prioriteras bort helt enkelt.

Men ändå, lite nedslående är det ju att titta sig själv i speglen och inse att man ser tråkig ut. Ingen särskild, liksom. Varken ful eller snygg. Nog för att jag tycker att jag ser lite mer spännande ut än den genomsnittliga morsan, but still - jag är ju inte på långa vägar så tjusig som en tjugoåring borde vara.

Herr Ö kommenterar då och då detta faktum. Han tycker att jag ska klä mig och sminka mig lite sexigare. Like in the good ol' times. Och visst fan håller jag med, innerst inne. Och idag har jag faktiskt gjort något åt saken. Adderat flätor till den mycket praktiska mammahästsvansen(bebisar gillar att dra folk i håret nämligen) och letat fram lite gamla smycken som legat orörda i sin kartong sedan jag flyttade från flickrummet. Läppglanset är i en röd nyans. Den beiga skuggan lite glittrigare. Vad fin du var idag då, tyckte Herr Ö.

Nämen tack:)

Kommentarer
Postat av: michael

hahahahaha!!

här sparas inget till privatlivet :p

suck!!



2008-07-24 @ 13:45:13
URL: http://cementarygates.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0