Rekognosering

Idag har jag varit och vinkat av Hanna på busstationen. Tänka sig att jag har haft vuxet sällskap om dagarna en hel vecka. Ovant, men superroligt:)

Eftersom jag ändå var i stan(utan Noah och hans klumpiga barnvagn dessutom) passade jag på att kika runt lite. Garderoben behöver nämligen uppdateras inför hösten. De flesta av mina kläder är antingen för små eller för stora, inte kul! Precis just i dagvar det väl inte läge att shoppa, men cashen trillar ju in om en vecka ungefär och jag har gått på en grundlig rekognoseringsrunda:)!

Här är min lilla lista på vad som bör inhandlas, för att förebygga impulsshopping av massa skräp :

och börjar ni redan fundera på julklappar eller har tänkt er att idka välgörenhet kan ni ju kasta ett öga på den här

  • En liten svart. För att vara fin på festen
  • Ett par skor med klack som funkar att gå och cykla i.  För att klack gör min dåliga hållning bättre och ger en kortis som mig lite mer räckvidd.
  • En höstjacka. För att jag ska slippa skämmas över den slitna vindjackan som någon(?) glömt kvar hos oss.
  • En ny handväska. Billig duger bra. Bara den är håller ihop, till skillnad från den extremt luggslitna skinnpung som jag kånkar på nu.
  • Byxor, modell finare.
  • Något att bära kurslitteratur i. Funkar en dataväska kanske?
  • En svart/mörkgrå cardigan
  • Plånbok, för att myntfacket på min tio år gamla är trasigt.
  • Cykelhjälm. För att man ska vara rädd om sig
Det är ju typiskt hur man alltid hittar en massa grejer på stan när kassan tryter. Den där lilla svarta, t.ex. har jag redan träffat och blivit förälskad i. Jag blev nästan tårögd när jag provade den. Tänk att jag kan vara så fin. Det var lite som en uppenbarelse:) 300 riksdaler kostade den dessutom. Som hittat!

Skor har jag också provat och dessutom spanat in ett par finbyxor på Åhléns. Där har de ganska fina väskor också, för oss som har en begränsad budget. Både H&M och Vero Moda hade fina cardigans.  Nu är det bara att hoppas att inte alls tar slut innan lön och fp kommer. För då ska jag göra en grymt effektiv shoppingrunda:)

Kommentarer
Postat av: michael

låter som en bra lista det där :)

får väl försöka lagga ut lite på dig nu inför skolstarten då:)



mm.. angående coach så tror jag vi är inne på något där.. förebild och coach :)

mums för kokta ägg och keso :D

2008-07-17 @ 19:53:31
URL: http://cementarygates.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0