Idag blir det marängtårta!

Idag har lilla fröken Svensson namnsdag. Det står nämligen Aurora i almanackan,  och det tyckte mina föräldrar att jag skulle heta. Varför då? Jo, lilla jag föddes nämligen en arla morgon för ganska precis tjugo år sedan, och i den romerska mytologin är Aurora morgonrodnadens gudinna. Solklart, eller hur? Hursomhelst är det ett fint namn, och inte alldeles vanligt heller vilket är kul tycker jag.

Tänkte fira denna förträffliga dag(vädret står t.o.m på min sida) med lite marängtårta enligt traditionen. Funderar på att byta ut kiwin mot jordgubbar, årstiden till ära och toppa med lite dajm. Gott! Nu kommer herr Ö tycka att det här är fruktansvärt onödigt, men tanke på att det blir gräddtårta av den mer storslagna sorten redan i övermorgon. Men what the heck, säger jag. Fröken Svensson utnyttjar alla anledningar fira!


Kommentarer
Postat av: michael

det va gott :D

fast det där med att fira namnsdag är rätt löjligt ju:s

2008-07-04 @ 10:10:35
URL: http://cementarygates.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0