Hämnden är ljuv!

Jag borde naturligtvis ha anat oråd redan igårkväll när Herr Ö tillkännagav att han minsann skulle gå upp med Noah nästa morgon, så att jag skulle få lite sovmorgon. Jag måtte ha halvslumrat eftersom jag inte lade märke till den där spjuveraktiga uppsynen och det illmariga tonfallet. Något lurt var på gång, men det  gick mig helt förbi.

Anyway tidigt imorse vaknade lillplutten. Han är punktligare än fröken Ur den där ungen. Jag puffade triumfierande Herr Ö i ryggen.
 -Nu ska du gå upp med Boan, tyckte jag.
Herr Ö frymtar till svar.
- Du LOV ADE!
- Jag ljög.
- Nej, du ska upp.!

Och herr Ö går faktiskt upp. Och tar Noah med sig. Och jag burrar ner mig i täcket och somnar om. En stund senare kommer Herr Ö in med en vansinnig Noah. Som han lägger bredvid moi i sängen. Jag mitt dumma nöt tror att Herr Ö håller på att fixa välling(och pga av sin bristande simultankapacitet inte kan hålla ordning på vällingblandandet och unge samtidigt) men när fem minuter gått och ingenting händer börjar jag ana oråd.

Och mycket riktigt. Herr Ö sitter framför datorn. Noah ska sova tillkännager han. Noah är trött. Nä, Noah är vansinnig replikerar jag. Herr Ö flinar.
- Här får du för alla gånger du har kommit och lagt Noah när jag sovit, skrockar han.
Jag tycker att det är lite skillnad. Om Noah vill sova förmiddag måste han ju ligga nånstans. I sin säng förslagsvis. Det är ju nackdelen med att bo i en liten tvåa. Man kanske inte får sova helt ostört. Och ok, jag erkänner att jag ibland använt Noah som ursäkt för att väcka Herr Ö. Men då har klockan med råge passerat lunch.

Kommentarer
Postat av: michael

hahahaha!!

för gammal ost, och då menar jag inte gamla ole :p

2008-07-21 @ 17:19:45
URL: http://cementarygates.blogg.se/
Postat av: mandel

Fy på dig Micke! Ush fy och blä! Så hemskt!!! :-o Här är jag fullt ut till 100% på Erikas sida. Frukost på sängen ska hon ha... efter att fått sova tills efter lunch. Ska ponken sova kan han göra det i vagnen med dig traskandes efter. Jorasatte!

2008-07-21 @ 22:14:54
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Anonym

fy vad elakt av honom. men du, snart är det han som får gå upp med solen:P dvs när han är pappaledig...haha då får du din hämnd

2008-07-21 @ 22:57:28



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0