Tentaplugg & julstök

Efter servicekille nummer tre verkar monsterdatorn vara botad från sin mystiska åkomma. Men det återstår väl att se. Inte ropa hej, som man säger.

Mindre än två veckor kvar till tentan och nu pluggas det intensivt på JB. Idag blev det heldag med Grundlagarna fram till stängningsdags. Svarskommentaren till övningstentan finns på hemsidan och bekräftade mer eller mindre att den gick åt helvete(jag vet inte ens om jag vill hämta ut mitt svar). Samtidigt känns det skönt att äntligen fått lite grepp om vad det är de vill ha ut av det där rätt abstrakta begreppet juridisk argumentation. Jag ska sätta mig och arbeta fram den ultimata checklistan, så att jag inte glömmer nåt;) Dessutom ska jag överösa lagboken med post-it-lappar med texten GLÖM INTE ATT PRICKA AV REKVISITEN! Juridik är lite som matte. Du kan inte glömma regler eller hoppa över nåt steg - då kan det bli ruskigt fel. Samtidigt finns det ju inga självklara svar, så man måste tolka och analysera - också!

Nåja, känner mig.. revanschsugen inför den riktiga tentan. Det är ju då det gäller.

Jag behöver tips på julklappar, max 200/klapp. CDON hade ju lite roliga förslag till pappa. Ulf Lundell, Eldkvarn och Neil Young. Robert Gustafsson eller Hamiltonboxen kändes väl inte riktigt lika rätt. Och jag tror inte att mamma skulle uppskatta Il Divo:P Svårast är nog lillbrorsorna, tonårskillar är ju helt omöjligt att köpa till:S

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0