Nu är man igång...

Registreringen vid Juridicum är avklarad. Det gick bra trots illamående, ont i magen och allmän nervositet. Egentligen ingenting att vara nervös över. Lite avprickningar på listor och en rörig kursinformation. Imorgon blir det ju lite mer sociala aktiviteter, och det är ju värre. Men det ska bli kul, tror jag.

En salig blandning av människor verkar det bli i alla fall. Allt från pappas pojkar med kotlettfrilla, nördar till überstajlade små brudar. Och en kille med en bebis. Dadada sa den. Himla gulligt, tyckte jag. Fyra megatjocka kompendier har jag fått(köpt) med mig hem. Får huvudvärk bara av att titta på dem. Hoppas det klarnar upp när kursen väl sätter igång nästa vecka, för jag fattar inte ett jota av den första seminarieuppgiften.

Kurslitteratur för 2500 riksdaler har inhandlats i afton. Just en fin utgiftspost. Man kan ju hoppas att man får användning för åtminstone några mer än en termin.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0