Snoka i andras dagböcker

När Herr Ö var nere och letade efter grejer i förrådet hittade han min gamla dagbok från högstadiet. Och vad gör han, jo han läser den praktiskt taget från pärm till pärm! Nu är det ju säkert fem år sedan de där raderna skrevs, och jag är en vuxnare, säkrare och starkare person. Det är ju ingen big deal, egentligen. Ändå känns det som han har smugit sig in i en del av mitt huvud som jag helst skulle vilja att han höll sig borta ifrån. Och han är en av de människor som står mig närmast. Men det är ju så himla många och starka och oftast inte roliga känslor det handlar om. Känslor som jag inte pratat med någon om . Alls.

Den ensamma, töntiga tonårstjejen inom mig protesterar vilt.

Kommentarer
Postat av: mandel

Jag förstår, faktiskt. Jag sa en gång till Matt att han gärna kunde läsa mina e-mail. Sen när han sa att han gjort det. Det kändes som han slog mig på käften ungefär. Trots att inget är hemligt eller farligt eller nått... det är mitt! MITT!

2008-08-22 @ 18:48:26
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Hanna

Oj då... Jag kan förstå att du kände att det var för intimt.. Jag menar, en dagbok är för den som skriver, inte för någon annan.. Jag hoppas att det känns bättre nu så här en månad efteråt :)

2008-09-19 @ 17:17:12
URL: http://hanna-hjorth.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0