Skolstartsshopping

Nu ska jag bara få i Noah lite ekologisk kycklingrisotto, sen ska vi packa ihop skötväskan och bege oss ner på stan. I morse slog det mig nämligen att min mammaledighet är slut redan på måndag(!). Då är det registrering och nollning en vecka innan den egentliga terminsstarten nämligen. Jag missar fika med barnvagnsmaffian, men vad gör väl det - jag ska få träffa normalt folk igen! Inga mer mos- och bajsdiskussioner! Hurra!

Det kommer bli som när man var liten och skulle få nya saker när skolan började. Åh, vad man tjatade efter en ny ryggsäck(tror t.o.m. att jag hade sönder en full duglig för att få en ny, tuffare. Förlåt mamma!), och de där tjusiga pennskrinen med tusch- och färgpennor i femhundra nyanser. Matchande sudd och pennvässare som var totalt värdelösa. Och icke att förglömma, det glittriga bokpappret!

En ny väska ska jag köpa. Har plockat fram min gamla handväska som jag släpade läxböcker i under gymnasiet och... ja den är varken snygg eller hel! Egentligen borde jag leta upp nåt praktiskt som håller för att kånka runt lagböcker i. Men, jag vet inte.... Basplagget nr 1,  förutom jeans förståss, den svarta koftan, behöver också uppdateras. Den där minimala (har jag haft den där på mig?) noppiga historian som saknar ett par knappar är nog färdig för soptunnan tror jag. Precis som mina blå tygskor som jag kastade så sent som idag. Det spelar ingen roll hur söta de är när man slitit hål genom sulan!

Visst märks det att jag har haft totalt shoppingembargo det senaste året eller så?

Ett  par block och en penna måste jag få med mig hem. Helst en pärm eller en mapp också.
Är optimistiskt och tror att jag klara mig på en femhundring!

Kommentarer
Postat av: mandel

Härligt! Lycka till nu då :-)

2008-08-22 @ 18:50:01
URL: http://mandelen.wordpress.com
Postat av: Anonym

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=1458

2008-08-22 @ 22:42:03
Postat av: Anonym

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=1458

2008-08-22 @ 22:43:11



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0