Latmat

Nu är det en vecka sen jag kagade mat själv. My god, vad skönt! Här har jag kunnat leva på mums från Herr Ö, päronen och inte minst frysförrådet. Det finns inget trevligare när man är trött och sliten än att stoppa in en bruk med färdiglagad middag i mikron och bara luta sig tillbaka. Välllagad mat med minimal ansträngning. Me like:) Idag blev det skaldjurssoppa med nygräddade vitlöksbaguetter från Ica. Lyxigt och gott!

Blir ensam hemma i afton. Noah sover och Herr Ö är på Cederblads och pluggar historia. Eventuellt stucker han ut och dricker öl sedan, det lurken. Well, då är det väl inte mer än rätt att jag sätter mig och käkar glass(och herregud vad dåligt det går med alla nyttighetsfasoner just nu)

Har varit och köpt ett svindyrt Kiddisafepaket på Clas Ohlsson och pluggat igen alla eluttag i krypnivå. Då nu kan Noah hasa runt i lägenheten bäst han vill utan att jag behöver vara hack i häl. En liten totalonödig nattlampa fick man också, tillsammans med några lite mer användbara hörnskydd och skåpspärrar. Men jag har fortfarande inte listat ut hur man ska göra för att slippa oroa sig för att ungen ska klämma fingrarna av sig när han öppnar och stänger dörrar.


Kommentarer
Postat av: mandel

Jag skämms när det kommer till barnsäkerhet. Ja, trappgrindar har vi till alla trappor... nu... proppar till eluttagen skaffade jag när Markus var ett år.... då var Maja tre! Olycksfallskursen gick jag inte på, det hade bara lett till nervöst sammanbrott från mig :-)

2008-08-20 @ 19:46:50
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0