Jag har stenkoll på allt!

Det gäller att inte missa tidningsbilen. Ja alltså, den som kommer  en gång i månaden och hämtar upp folks gamla tidningar och reklamblad som sedan blir nya tidningar och reklamblad kan man anta. Nu var det ett tag sedan sist, eftersom återvinningsgubbarna uppenbarligen tar semester i juli. Lägenheten var alltså full med en sisådär 75 dagstidningar med bilagor och så förståss cirkus 10 veckors reklamskörd. Eller ja, de var ju hyfsat samlade på ett ställe men ändå. De tar upp en rätt ansenlig yta hemma hos oss!

I porten finns en liten lista med alla hämtnngsdatum. Den har jag tittat på varje dag hela sommaren och tänkt, att i augusti får jag absolut inte missa. Då får vi vada i UNT och Bostadsguiden. Och idag slog det mig. När var det egentligen som tidningsbilen skulle komma? Var det den tolfte? Eller den trettonde? Snacka om noll koll. Jag fick helt enkelt springa ned, hälsa på trappstädargubben och jo men visst. Den tolfte var det, som tur var stod grannarnas tidningar kvar så jag lyckades en än gång lura den stora skräpdöden. Tre överfulla papperskassar släpade jag ner, och nu blev köket helt plötsligt rymligt igen. Go mig!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0