Ensam i regnet

Idag är jag helt ensam hemma. Herr Ö har tagit med sig Noah för att möta upp farmor som ska vara barnvakt. Hela helgen. Det här är första gången jag är utan min lilla skruttgurka mer än några timmar sedan han föddes för nästan nio månader sedan. I nio månader har vi levt i mamma-bebissymbios och ikväll är det inte jag som ska pussa honom god natt. Jag saknar honom redan så jag tror jag dör. Känner ärligt talat för att sätta mig i ett hörn och grina.

Mammabubblan går förövrigt ett efterlängtat öde tillmötes. Om bara några veckor ska Herr Ö ta över bebistillsynen och jag ska återvända till det verkliga livet. Är ruggigt spänd och förväntansfull. Det ska bli så skönt!  Samtidigt är det ju en speciell tid i livet som är påväg att ta slut. Den kommer ju inte tillbaka, ja inte med Noah i alla fall. Nu ska jag bara försöka njuta av de veckor som är kvar:P

Är för övrigt mer än lovligt dum. När jag för en gångs skull kan sova precis hur länge jag vill, så går jag upp klockan sju och tvättar. Smart. Dessutom börjar jag tröttna på sluskarna i tvättstugan. Jag undrar om det är kostymnissarna i lägenheten bredvid men de brukar ju städa exemplariskt efter sig. Misstänker att det är en sån där marodör till nattvättare som lämnat sina trosor i torktumlaren och inte bemödat sig att plocka ner sin tvätt i torkrummet. Snart kan jag identifiera dessa nidningar genom de underkläder de lämnar efter sig. Åh, vad jag tycker att det är oförskämt!

Snart åker det upp en lapp!


Kommentarer
Postat av: mandel

Hur gick det? Var det jobbigt hela helgen? Är han hemma igen? :-)

2008-08-11 @ 10:31:00
URL: http://mandelen.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0