Back on track

Så var ordningen återställd. Bebis tillbaka i Uppsala och Herr Ö på jobbet(för övrigt 3 timmar för tidigt). Som det brukar vara. Idag har jag varit duktig och gått till banken för att fixa ett lån till en ny dator. Ett år med denna ålderstigna bärbara som surfar i snigelfart får vara nog. Noah var med som moraliskt stöd, men gjorde sig väl inget vidare i den rollen.  Han var nämligen lite smårädd för det där pipet som hörs när könumrena går framåt. Det blev några sådana pip eftersom köerna på SEB alltid är ruggigt långa. Stackars Noah, hans lilla underläpp putade och han snyftade till varje gång. Bäst att sitta i mammas knä då.

Well, det gick ju hur bra som helst ändå, moraliskt stöd eller inte. Nemas problemas sa banken. Det där fixar vi. Och jag fick inte ens visa min fina budget som jag knåpat ihop tillsammans med Herr Ö.

Noah och jag är kompisar igen, efter att bebben varit en smula misstänksam mot mamma större delen av gårdagen. Vem är du? Och mamma var på vippen att bli jätteledsen. Men idag har vi haft det jättetrevligt lillkillen och jag, trots att vi fick springa hem från stan i regnvädret.

Nu lutar det förresten åt att jag får gå till Nautilus på studiebesök. Det ligger nämligen i anslutning till Centralbadet. Simning, styrketräning OCH gruppträning under samma tak alltså. Ett stenkast från plugget. Det kan ju inte bli så mycket bättre egentligen. Men de har verkligen världens fulaste hemsida. Ser ut att höra hemma i förra milleniet. Snälla, gör om! Gör rätt!

 


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0