Som en urvattnad trasa

Ungefär så känner jag mig just nu. Inte nödvändigtvis på ett negativt sätt, men trött är jag likförbannat. Solen hade ju lust att skina idag med, och då känns det faktiskt inte särskilt lockade att dammsuga och våttorka vår lilla tvåa. Förutsägbar som man är gav vi oss iväg vid tvåtiden(det är alltid exakt två!), efter att Noah fått sin dagliga dos av kladdande med puré, och styrde kosan mot ännu outforskande stadsdelar. Målet som hägrade var Gränby Centrum, Uppsalas motsvarighet till Bergvik- om än lite futtigare om man får lov att ha en åsikt. IKEA ligger i andra änden av stan och antalet parkeringsplatser var väl ungefär en procent av motsvarigheten i Karlstad. Nåväl, dit var det i alla fall mycket längre än vad jag trott. Det såg ju inte så himla långt ut på enirokartan. Nu såg jag på vägbeskrivningen att det faktiskt var en bit över fyra kilometer, om man tar motorvägen. Det gjorde jag ju inte, förståss, eftersom jag promenerar med barnvagn. Efter en promenad på uppskattningsvis lite drygt en mil är det kanske inte så konstigt att man är lite mör.

Dagens nöje var alltså att knata bort till ett malplacerat köpcentra, med alla de vanliga tråkkedjorna, spatsera runt på Coop och köpa en plasthakklapp till sölpellen, för att slippa otyget med att behöva tvätta tygvarianten i tid och tid. Kanske är det bara ovant, Noah tröttnade på den ganska fort. Skulle man inte kunna göra någon slags haklapp i samma material som vakdukar? Är det ingen som tänkt på det förut? De är ju mjukare, och går samtidigt att torka av:) Kanske skulle man köpa en bit vaxduk och vara lite kreativ=P

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0